суббота, 17 марта 2012 г.

МОЛОДІ ПРО БЕЗПЕЧНУ ПОВЕДІНКУ



МОЛОДІ ПРО БЕЗПЕЧНУ ПОВЕДІНКУ
                                                                        Грінченко О.М.

Здоров’я – це не тільки відсутність хвороб та фізичних вад, а стан повного фізичного, духовного та соціального благополуччя.
Здоровий спосіб життя є однією з найвагоміших умов та чинників формування, збереження і зміцнення здоров’я, що дозволяє багатьом людям підтримувати достатній рівень фізичного і психічного здоров’я навіть у складних екологічних і соціально-економічних умовах.
Рівень культури суспільства та особи зумовлює ставлення людей до власного здоров’я, формує духовний світ людини.
Культура – це не тільки сума знань, це – поведінка і сукупність моральних засад. Людина одержала від попередніх поколінь знання про природу, про організм і, звичайно ж, про хвороби. Проте значна кількість людей дуже часто нехтує ними, веде неправильний спосіб життя, що, як правило, призводить до захворювань.

Здоров’я має займати перше місце серед потреб людини, адже хвора людина не може реалізувати свій творчий і фізичний потенціал, їй не в радість ані багатство, ані влада, ані слава.
Ціну здоров’я більшість людей усвідомлює, коли воно вже втрачене. Ось тоді виникає мотивація вилікувати захворювання, стати здоровим. Але часто хвороба спричиняє вже незворотні зміни структури і функцій організму, що унеможливлює відновлення здоров’я.

Важливою умовою здорового способу життя є відсутність у людини шкідливих звичок. Найпоширенішими шкідливими звичками серед підлітків в Україні є паління тютюну, вживання алкогольних напоїв, психотропних, токсичних і наркотичних речовин. Як правило, шкідливі звички поступово переходять у хвороби (алкоголізм, наркоманію, токсикоманію), спричинюючи фізичну, духовну і соціальну деградацію особи.

Складовою частиною стану здоров`я є репродуктивне здоров`я – здатність до дітонародження, та сексуальне здоров`я.
Зберегти репродуктивне здоров`я допомагає безпечна поведінка, що характеризує відповідальне відношення людини до свого життя:
· це і безпечні сексуальні стосунки: наявність тільки одного постійного партнера, а ще краще, до шлюбу утримання від статевого життя,
· застосування методів попередження небажаної вагітності,
· захист від інфекції, яка передається статевим шляхом, в тому числі ВІЛ,
· відмова від вживання алкоголю, наркотиків, куріння та інше.

Часто із-за відсутності досвіду і необхідних знань поведінку молодих людей можна назвати ризикованою. Результатом такої поведінки стає порушення стану здоров`я, зокрема сексуального та репродуктивного: може виникнути незапланована вагітність, яка дуже часто закінчується абортом, можуть виникнути інфекції статевих шляхів, сформуватись залежність від наркотиків, алкоголю, нікотину.
З метою попередження ВІЛ необхідно:
· Утримуватись від статевих стосунків до вступу в шлюб.
· Не вступати у статеві стосунки з людьми, у стані сексуального здоров`я яких, ви, не впевнені.
· Мати одного сексуального партнера.
· Якщо ви усе-таки живете статевим життям, завжди використовувати бар’єрні контрацептиви (презервативи).
· Завжди використовувати одноразові стерильні шприци.

Важливим є правило: думати про безпечний секс необхідно до, а не після статевого акту.

Крім інфікування незахищені статеві стосунки можуть призвести до незапланованої вагітності.
На жаль у багатьох випадках цю проблему вирішують шляхом аборту, штучним перериванням вагітності.
Аборт – знищення життя, має негативні фізичні та психічні наслідки.
З медичної точки зору – після аборту жінка може стати неплідною і ніколи не мати бажаної дитини.
Крім того, більшість сексуальних пар після аборту розпадається, а у жінки залишається відчування провини з яким вона має прожити усе життя.

Про це повинна знати молодь.

Але це зовсім не значить, що поінформований, отже захищений.

Захищений, якщо дбаєш про себе і близьку людину і ведеш себе безпечно.

Комментариев нет:

Отправить комментарий