воскресенье, 4 марта 2012 г.

Лекція з використанням клінічних ситуацій.

Лекція з використанням клінічних ситуацій та мультимедійним супроводом.

«Аудиторія не тільки сосуд, який необхідно наповнити
але і факел, який необхідно запалити».

В умовах розбудови національної системи освіти та приведення її у відповідність до міжнародних стандартів викладач повинен володіти методами інтерактивного навчання, інформаційно-комунікаційними технологіями, використовувати їх з метою оптимізації навчального процесу.
Новітні технології сприяють розкриттю творчого потенціалу викладачів та студентів, підвищують мотивацію до навчання, якість навчання, якість знань, допомагають студентам у майбутньому стати професіоналами, адаптованими до роботи в сучасних умовах.
Поняття innovation вперше з’явилось в наукових дослідженнях XІX ст. Нове життя поняття «інновація» отримало на початку XX ст. в наукових роботах австрійського економіста Й. Шумпетера.
Інновація є кінцевим результатом інтелектуальної діяльності людини: її фантазії, творчого процесу, відкриттів, винаходів, раціоналізації.


Не можна примусити до творчої діяльності, а лише надихнути, спрямувати, надати поштовх до неї.
Отож, починаємо з себе.
Майстерність, постійний пошук, прагнення почути, зрозуміти, допомогти кожному – необхідні складові викладача.
Оскільки завданням вищих навчальних закладів є підготовка соціально-адаптованого фахівця, то викладач повинен навчання побудувати так, щоб студент навчився вирішувати проблеми впродовж навчання. Проте це не означає, що навчання повинно стати непомірно важким, воно повинно бути цікавим, показувати нові перспективи і мотивувати рух вперед. 
Усі методи активного та інтерактивного навчання наближають навчальний процес до професійної діяльності.
Якість заняття на думку К.Д. Ушинського, залежить від уміння вчителя викласти головну думку, добитися міцного закріплення знань шляхом активної роботи учнів на уроці, шляхом оволодіння способами учіння.
Одним з варіантів такого навчання є лекція з використанням клінічних ситуацій. Вони завжди мають проблемний характер та наближають студентів до практичної діяльності.
Викладач готує ситуацію. Це можуть бути:
  • теоретичні проблеми,
  • приклад з власної практики,
  • вирішення ситуацій, які надають самі студенти.
Вимоги до ситуацій:
  • мінімум ознак необхідних для правильного вирішення проблеми,
  • професійні проблеми не повинні мати випереджаючий характер,
  • корисно включати "інформаційний шум", який студент повинен невілювати,
  • ситуація повинна мати еталон відповіді.
Завдяки застосуванню мультимедійних засобів студент стає одночасно і читачем, і слухачем, і глядачем. Ці засоби володіють великим емоційним зарядом і активно включають увагу студентів. Дослідження свідчать, що ефективність слухового сприйняття інформації становить 15%, зорового – 25%, а їхнє одночасне застосування підвищує ефективність сприйняття матеріалу до 65%.

Лекція-презентація дає змогу:
  • істотно поліпшити якість навчального матеріалу,
  • значно підвищити інтерес студентів до предмету,
  • поліпшити розуміння і запам’ятовування навчального матеріалу,
  • збільшити обсяг матеріалу, що викладається,
  • підвищити свій рейтинг в очах студентів і колег.
Освітні цілі впровадження технології лекція-ситуація.
  • Студент наближається до практичної діяльності.
  • Вчиться клінічно мислити.
  • Вчиться не робити помилок і неправильних рішень.
  • Вчиться свідомо впливати на проблему і процес.
  • Вчиться прогнозувати і планувати свою діяльність.

Комментариев нет:

Отправить комментарий